Wady i zalety poszczególnych rodzajów hamulców rowerowych
Źródło: LoveBikes.pl
04 Sep 2017 19:48
tagi:
hamulce, rolkowe, tarczowe, v-brake
RSS Wyślij e-mail Drukuj
Hamulce rowerowe to skomplikowany układ w rowerze, na którym na pewno nie powinno się oszczędzać. Od jakości hamulców rowerowych, zależy nasze bezpieczeństwo na drodze.

Zadając sobie pytanie, jakie hamulce wybrać do swojego roweru, odpowiedź najczęściej znajdziesz w swoim typie roweru. Po prostu w wielu przypadkach nie będziesz miał dużego pola do popisu. Rowery miejskie najczęściej wyposażone są w hamulce rolkowe, a w rowerach górskich znajdziesz hamulce tarczowe. Hamulce V-brake spotykane są przeważnie w rowerach MTB. Jakie są wady i zalety poszczególnych rodzajów hamulców rowerowych? Przyjrzymy się hamulcom V-brake, tarczowym i rolkowym.

Hamulce V-brake

Hamulce V-brake


Hamulce tego typu zamocowane są do widełek ramy, ich konstrukcja przypomina długie ramiona, do których bezpośrednio są zamontowane klocki hamulcowe, przez te ramiona przechodzi linka zaciskowa, która połączona jest na stałe z jednym ramieniem. Po zaciśnięciu klamki hamulcowej linka skraca się, co sprawia, że klocki dociskają obręcz roweru. Tego typu hamulce stosuje się głównie w rowerach MTB. Do zalet hamulców V-brake, które są bardzo popularnymi hamulcami szczękowymi, zalicza się na pewno to, że są tanie i są łatwe w serwisowaniu. Wyróżniają się dosyć dobrą siłą hamowania, ale mimo że sprawdzają się na płaskim terenie, to jednak deszcz czy błoto wpływa na obniżenie skuteczności hamowania i to jest największa wada tego tych hamulców.

Hamulce tarczowe

Hamulce tarczowe


Jeśli mowa o hamulcach tarczowych, to wyróżniamy tutaj hamulce hydrauliczne i mechaniczne. Te hamulce w odróżnieniu od innych podczas hamowania nie wywierają nacisku na obręcz koła roweru, tarcza hamulcowa zamocowana jest do piasty, a zaciśnięcie klamki sprawia, że tłoczki zaciskają się na tarczy i to powoduje skuteczne hamowanie. Hamulce tarczowe wyróżniają się dużo większą siłą hamowania, świetnie sprawdzają się w każdych warunkach atmosferycznych. Do wad tego rozwiązania na pewno należy wysoka cena tych hamulców, ale także to, że są trudniejsze do naprawy w terenie. Jaka jest różnica pomiędzy hamulcami hydraulicznymi a mechanicznymi? Hamulce hydrauliczne wyróżniają się większą siłą hamowania i świetnie sobie radzą w każdych warunkach atmosferycznych.

Hamulce rolkowe

Hamulce rolkowe


Hamulce rolkowe uważane są za bezawaryjne, wyróżniają się odpornością w każdych warunkach atmosferycznych. Cały system hamowania znajduje się w środku piasty. Ten typ hamulców najczęściej spotykany jest w rowerach miejskich. Do zalet należy na pewno to, że hamulec jest szczelnie zamknięty, jest więc odporny na piasek czy inne zanieczyszczenia. Do wad należy m.in. to, że podczas długich wypraw, przegrzewają się. Hamulce nie nadają się też do rowerów, które wymagają dużej siły hamowania, nie sprawdzą się na przykład w rowerach górskich.

Bez względu na to, jakie hamulce zamontujesz w swoim rowerze, na pewno warto zadbać o to, by były one dobrej jakości. Tutaj: https://www.rowertour.com/c/61/hamulce, znajdziesz hamulce takich przodujących marek jak Shimano czy Campagnolo. W ofercie na pewno znajdziesz coś dla siebie.

Komentarze:
Tego artykułu jeszcze nikt nie skomentował.
Bądź pierwszy!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby skomentować ten artykuł.
Jeżeli nie posiadasz konta, zarejestruj się i w pełni korzystaj z usług serwisu.
Grupa Kolarska
Gomola Trans Airco
Get the Flash Player to see this rotator.
Wirtualne360
Gomola Trans Airco
Panorama 360, Gomola Trans Airco  - Team MTB

Najpopularniejsze artykuły
Subskrypcja
Promuj serwis LoveBikes.pl
RSS Wyślij e-mail Facebook Śledzik Gadu-Gadu Twitter Blip Buzz Wykop



Polecamy
Wejdź i zobacz!
Wspieramy:
MTB Marathon MTB Trophy MTB Challenge
© 2012-2016 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie zawartości serwisu zabronione.
All right’s reserved.